تعامل عناصر شهری و شهروندان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 20 اسفند 1394
بازدید : 206
نویسنده : مهدی نصیرپور

تعامل عناصر شهری و شهروندان

از دیرباز تاکنون طراحی شهری موارد متنوعی را شامل شده است و مرتباً مفاهیم جدیدی به آن اضافه می شود. یکی از این مفاهیم جدید "عناصر تعاملی" است که گستره بسیار زیادی را شامل می شوند، از میز و صندلی گرفته تا مجسمه و چراغ های روشنایی. 

"عناصر تعاملی" شهروندان را بیش از سایر عناصر شهری دعوت به تعاملی دوطرفه می کند و نسبت به عمل آن ها عکس العمل نشان می دهد. این المان ها اساساً با توجه به ماهیتشان مورد استفاده قرار می گیرند، به طور مثال یک صندلی مکانی برای نشستن و استراحت افراد می باشد حال آنکه با رویکرد طراحی تعاملی می تواند استفاده دیگری هم داشته باشد مثلاً با هل دادن بچرخد و یا اینکه تغییر شکل دهد.

از اینگونه آثار تعاملی اخیراً در ایران نیز دیده می شوند. یکی از نمونه های معروف آن فواره های پارک آب و آتش در تهران است که طرحی قابل دسترس برای شهروندان بوده و آن ها را به خوبی سرگرم می کند. از مثال های دیگر می توان به چراغ های استفاده شده در پاساژ اَرگ تهران اشاره کرد که وقتی به آن ها نزدیک می شوید و پایتان را در محل مشخصی قرار می دهید روشن می شوند.

 




:: موضوعات مرتبط: شهر ها و فضاهای شهری , ,
:: برچسب‌ها: تعامل عناصر شهری و شهروندان , مقاله های فضای شهری , توضیحات تحلیل فضاهای شهری , نکات درباره ی طراحی فضاهای شهری , همه چیز در مورد طراحی فضاهای شهری , عناصر فضاهای شهری , تصوير فضاهاي شهري , بهترين تصوير فضاهاي شهري , جديدترين تصوير فضاهاي شهري , دانلود تصوير فضاهاي شهري , مشاهده جديد ترين تصوير فضاهاي شهري , عکس فضاهاي شهري , تصوير جديد فضاهاي شهري , پلان های شهری , گالری عکس های معماری , بانک اطلاعات معماری , دانشگاه آزاد بهبهان , سایت ارگان معماری , جدیدترین اخبار و مطالب معماری , معماران بهبهان , معماری دانشگاه آزاد بهبهان , بزرگترین گالری تصاویر معماری ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به سایت ارگان معماری بزرگترین گالری تصاویر معماری خوش آمدید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بچه های معماری بهبهان و آدرس arganmemari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com