۱۰ صومعه‌ی برتر دنیا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 2 فروردين 1395
بازدید : 111
نویسنده : مهدی نصیرپور
 

اگر دنبال مکانی می‌گردید که به خوبی فرهنگ را با طبیعت پیوند داده باشد بهتر است نیم‌نگاهی به صومعه‌ها داشته باشید. پناه‌گاها یا مکان‌های معنوی‌ای که برای پرورش روح مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا در خیره‌کننده‌ترین نقاط طبیعت ساخته می‌شوند، طبیعتی که گویا به تنهایی تلاش می‌کند انسان را به خدا نزدیک‌تر کند.

 

در این مطلب سعی کرده‌ایم ۱۰ صومعه‌ی برتر دنیا را به شما معرفی کنیم‌.

 

۱۰. کاپادوکیه، ترکیه

کاپادوکیه، مکانی نمادیک در ترکیه است که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی محسوب می‌شود. در میان خانه‌ها، کلیسا‌ها و بناهای دیگری که بین قرن چهارم و سیزدهم درون ستون‌های نرم حجاری شده‌اند، تعدادی صومعه هم اینجا تاسیس شده است. اگر روزگاری به ترکیه سفر کردید، این مکان یکی از جاهایی است مابازدید از آن را به شما پیشنهاد می‌دهد. اگر تمایل دارید از این ناحیه بازدید کنید تور‌های تفریحی در Göreme گزینه‌ی مناسبی هستند.

۹. صومعه‌ی Thikse Gompa، لداخ، هندوستان

۸. صومعه‌ی Paro Taktsang، بوتان

 

صومعه‌ای که به عنوان آشیانه‌ی ببر هم شناخته می‌شود، در میان بودائیان هیمالیا مکان مقدسی به شمار می‌رود و نمادی از کشور بوتان است.  

۷. پاگان، منطقه‌ی ماندالی، میانمار

 

پاگان که زمانی یک‌ مرکز مهم سیاسی، اقتصادی و‌مذهبی در میانمار بود، امروزه جاذبه‌ی توریستی محبوبی در این کشور به شمار می‌رود. این شهر باستانی مملو از هزاران بنای یادبود ساخته شده بین قرن هفتم و ۱۹ میلادی است که به خوبی هم حفظ شده‌اند.

 

۶. صومعه‌ی Sumela، ترابزون، ترکیه

 

صومعه‌ی Sumela درون کوه‌Melá حجاری شده‌ است و به نظر می‌رسد غیر قابل دسترس‌ترین ساختمانِ کره‌ی زمین است، با این وجود, بازدیدکنندگان می‌توانند از راهی میان جنگل با تقلا کردن به این صومعه دسترسی پیدا می‌کنند.  این صومعه که به مریم مقدس اختصاص دارد و مربوط به ارتدکس‌های یونان است  هم از معماری یونانی و هم معماری ترکی اثر گرفته است. به واقع مناظر و معماری این بنا شگفت‌انگیز جلوه می‌کند‌. 

۵. صومعه‌ی Key Gompa، دره‌ی Spiti، ایالت هیماچال پرادش، هندوستان

 

۴. مون سن میشل، نرماندی، فرانسه

 

جزیره‌ی مون سن میشل دارای مجموعه‌ی شاخصی است که به خوبی جامعه‌ی فئودال قرون وسطی را تعریف می‌کند:  یک صومعه و راهبانی بر بالای آن، چرا که آنها به خدا نزدیک‌تر هستند، اشراف، نوکران، ماهیگیران و کشاورزان که به ترتیب پائین‌تر قرار می‌گیرند و به اعتقاد آن‌ها طبقه‌ی پست‌ تر جامعه در آن زمان محسوب می‌شوند. این صومعه یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری در سرتاسر فرانسه به شمار می‌رود. تنها را ورود به جزیره سفر کردن توسط ماشین یا اتوبوس از طریق گذرگاهی است که به آن کشیده شده است. پس دنبال هیچ راه دیگری نباشید چرا که در غیر این صورت غرقِ در گِل‌هایی می‌شوید که اطراف صومعه را پوشانده است.

 

۳. لیون راک(Lion Rock)، سریلانکا

 

 

۲. بنای یادبود Santa Maria de Montserrat، اسپانیا

 

صومعه‌ای که در ارتفاعات کوهِ  مونتسرات(Montserrat)ساخته شده است و علاوه بر زیبایی, مجموعه‌ی به جامانده و بی‌نظیری از هنرمندانی همچون پیکاسو، سالوادور دالی و اِل گرکو را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه بنا همچنین دارای یک باغ زیبا و اجرای برنامه توسط گروه کُر پسران مونتسرات است. این ناحیه تنها ۴۸ کیلومتر از بارسلونا فاصله دارد که می‌توانید این مسیر را توسط اتوبوس یا ماشین طی کنید.

 

 

۱. صومعه‌ی Meteora، یونان

 

 




:: موضوعات مرتبط: صومعه سرا , ,
:: برچسب‌ها: ۱۰ صومعه‌ی برتر دنیا , تصوير صومعه هاي برتر جهان , بهترين تصوير صومعه هاي برتر جهان , جديدترين تصوير صومعه هاي برتر جهان , دانلود تصوير صومعه هاي برتر جهان , مشاهده جديد ترين تصوير صومعه هاي برتر جهان , عکس صومعه هاي برتر جهان , تصوير جديد صومعه هاي برتر جهان , تصوير اين ماه صومعه هاي برتر جهان , اخبار جديد در باره صومعه هاي برتر جهان , تصوير کيفيت دار صومعه هاي برتر جهان , تصوير مينياتوري صومعه هاي برتر جهان , کاريکاتور صومعه هاي برتر جهان , دانلود تصوير هاي صومعه هاي برتر جهان , دانلود تصوير صومعه هاي برتر جهان , عکس صومعه هاي برتر جهان , صومعه سرا , نمونه موردی صومعه , گالری عکس های معماری , بانک اطلاعات معماری , دانشگاه آزاد بهبهان , سایت ارگان معماری , جدیدترین اخبار و مطالب معماری , معماران بهبهان , معماری دانشگاه آزاد بهبهان , بزرگترین گالری تصاویر معماری , معماری بهبهان ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به سایت ارگان معماری بزرگترین گالری تصاویر معماری خوش آمدید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بچه های معماری بهبهان و آدرس arganmemari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com