مجموعه تجاری شهر رویاها در اصفهان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 7 فروردين 1395
بازدید : 154
نویسنده : مهدی نصیرپور

پروژه پيش رو مسابقه طراحي نمای ساختمان مركز تجاري در مجموعه تفريحي شهرروياها در اصفهان است. این اسکلت بتنی در بستر خود در مجاورت سه کاربری مهم است که شخصیتهای متفاوتی به سه جبهه مجموعه خواهند داد. شخصیت بازی و سرگرمی در مجاورت شهربازی، شخصیت تبلیغاتی در مجاورت ورودی و بزرگراه و شخصیت تشریفاتی در مجاورت هتلها.

در وحله اول طراحي نما در نظر طراحان به عنوان راهبردي غلط تلقي شده، چراكه شروع پروژه با پيش فرض طراحي نما براي مجموعه اي تجاري كه اصولاً پروژه اي درونگراست باعث ايجاد مرز و قطع شدن ارتباط درون و بيرون پروژه مي شود و كلاً راهبرد مناسبي براي پاسخ به مسائل درون پروژه نمي باشد.از طرفي ديگر به خاطر مجاورت پروژه با شهربازي درگيري مجموعه تجاري با بستر خود (شهر روياها)، هدف اصلي طراحي قرار گرفت چراكه اين ارتباط مي تواند ارزش افزوده دو طرفه به همراه داشته باشد. بنابراین فضاي پاركينگ بين شهر بازي و مجموعه تجاري حذف شده و به جاي آن پلازا قرار مي گيرد.

ايده اصلي طراحي اين مجموعه با تمركز بر روي سازه موجود و بهره گيري از پتانسيلهاي آن جهت پاسخگويي به نيازها و برنامه عملكردى مجموعه جديد است. بنابراين طراحي با توجه به سلول بنيادي سازه موجود (مدول ٦*٦) شروع مي شود و سازه موجود به مجموعه اي از مدول هاي جعبه اي تبديل شده كه بر اساس برنامه عملكردي و نيازهاي مجموعه رشد كرده.

رشد و تكثير فركتالي مدولهاي جعبه اي فضاي داخل و خارج را نظام دهي كرده و باعث بوجود آمدن تراس ها و سطوح افقي شده است كه از طرفي پلازا را به بام مجموعه متصل ميكند و از طرفي ديگر باعث درهم آميختگي درون و بيرون مجموعه شده است. آمیزش درون وبیرون باعث حرکت بهتر مردم و فعال شدن تمامی سطوح تجاری در مجموعه خواهد شد. پلازاي بيروني كه به نوعي در بر دارنده بخش سرگرمي است به عنوان يك فضاي بينابين عمل ميكند كه شامل مجموعه اي از كافه ها، رستورانها، گالري ها و فضاها و تراسهاي باز و بسته است كه به نوعي زندگي بر روي نما (نماي قابل سكونت) را امكان پذير ميسازد.

اطلاعات پروژه

نام پروژه : مسابقه مجموعه تجاری شهر رویاها در اصفهان

معماران : فرشاد مهدی زاده ، رها اشرفی امینه

تیم طراحی: ماندانا تنباکوئی، محمدرضا حورجندی، سارا رحیمی، سیاوش ساجد، عالیه نادری، علیرضا شجاع خانی، شیلا ضیائی

مکان : اصفهان

تاریخ : 1392

نوع پروژه : تجاری

مساحت : 50،000 مترمربع

مقام کسب شده : رتبه اول

کارفرما : شهرداری اصفهان ، سازمان توسعه مسکن اصفهان

 

 




:: موضوعات مرتبط: شهر ها و فضاهای شهری , ,
:: برچسب‌ها: مجموعه تجاری شهر رویاها در اصفهان , تصوير مجموعه تجاري شهر روياها در اصفهان , ,بهترين تصوير مجموعه تجاري شهر روياها در اصفهان , ,جديدترين تصوير مجموعه تجاري شهر روياها در اصفهان , ,دانلود تصوير مجموعه تجاري شهر روياها در اصفهان , ,مشاهده جديد ترين تصوير مجموعه تجاري شهر روياها در اصفهان , ,عکس مجموعه تجاري شهر روياها در اصفهان , ,تصوير جديد مجموعه تجاري شهر روياها در اصفهان , مجموعه تجاری شهر رویاها در اصفهان به همراه پلان و عکس ها , تمامی پلان های مجتمع تجاری شهر رویاها , گالری عکس های معماری , بانک اطلاعات معماری , دانشگاه آزاد بهبهان , سایت ارگان معماری , جدیدترین اخبار و مطالب معماری , معماران بهبهان , معماری دانشگاه آزاد بهبهان , بزرگترین گالری تصاویر معماری , معماری بهبهان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به سایت ارگان معماری بزرگترین گالری تصاویر معماری خوش آمدید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بچه های معماری بهبهان و آدرس arganmemari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com